My American adventure

Washington D.C. and Track!

Hoi!

Washington D.C.

Vorige week woensdag was het eindelijk zover, we gingen naar Washington voor springbreak! We zouden eigenlijk op donderdag vertrekken en het hele stuk in een dag rijden, maar gelukkig zijn we op woensdag vertrokken zodat we het in twee delen konden doen en we elke dag 'maar' 7 uur in de auto hoefden te zitten.
Op donderdag zijn we verder gereden en zijn we ongeveer halverwege bij Montecello gestopt waar we een tour hebben gedaan. Dat is het huis waar Thomas Jefferson (3rd american president) vroeger woonde, het stond midden op een heuvel/berg en het was een hele heldere dag dus we hadden een super mooi uitzicht!
Nadat we eindelijk aankwamen in D.C. hebben we onze leggings vervangen voor echte broeken (lekker amerikaans haha) en hebben we eerst het Marines Corps National Monument en The Netherlands Carrilon gezien (nederland heeft die bel aan amerika geschonken na de tweede wereld oorlog). Daarna zijn we naar het Thomas Jefferson monument gereden, waar we heel mooi uitzicht hadden op het Washington Monument.

De volgende dag (vrijdag), zijn we met de metro naar de stad gegaan en zijn we naar museum of american history en museum of natural history geweest. Nadat Loes en ik even wat hadden geluncht bij de Starbucks wilden we graag naar het Supreme Court gaan, maar dat ging toch even moeilijker dan gedacht. We hadden namelijk op google maps gekeken hoe we zouden moeten lopen en ondanks dat het best wel een stuk was, was het bijna een rechte lijn, dat moest ons wel lukken.. Nadat we al een heel stuk gelopen hadden, kwamen we er achter dat we inplaats van linksaf, rechtsaf zijn gegaan. Om onze voeten maar een beetje te sparen zijn we maar met de metro gegaan, maar een van de medewerkers had ons de verkeerde lijnen gegeven, gelukkig hebben we toch nog uit kunnen vinden hoe we er moesten komen en is het toch nog gelukt. Toen we daar aankwamen, zijn we eerst in de library of congress geweest en daarna hebben we een lucture gehad in het supreme court. Het einde van de middag hebben we gespendeerd in Unionstation want we vonden dat we na zo'n culturele dag wel een paar shopping uurtjes verdiend hadden ;)

Zaterdag hadden we in de ochtend een tour door the capitol, daarna zijn we naar het 9/11 memorial bij het pentagon en de Arlington Natinal Cemetary geweest, daar hebben we ook de wisseling van de wacht bij de tomb of the unknown soldier gezien!. Vanaf de cemetary zijn we naar het Lincoln Memorial gelopen (dat is trouwens best grappig want dan loop je zo van de ene staat naar de andere). De zon stond precies zo dat we de reflectie van het washington monument in de reflecting pool konden zien, maar helaas hadden ze daar het water uitgehaald. Beetje jammer. Daarna zijn we via het Vietnam memorial naar het witte huis gelopen. Ik dacht altijd dat het een beetje afgelegen zou liggen en dat het super groot zou zijn, maar het ligt eigenlijk best dichtbij de national mall en het is in het echt niet echt groot, maar het was wel mooi! 's Avonds hebben we heel chique bij de McD gegeten en zijn Loes en ik op date gevraagd door een dakloze man, only in America hahaha (we zijn maar snel weggerend). Daarna hadden we een soort ghostwalk door een deel van de stad (wat volgens mij allemaal verzonnen was, maar het was wel leuk), en hebben we het witte huis van de andere kan en ik het donker gezien.

Zondag zijn we eerst naar de national archives gegaan en zijn we door Ford's theatre gelopen (daar is Lincoln vermoord). 's Middags zijn Loes en ik naar George town gegaan (universiteits buurt). Het voelde daar een beetje als Nederland, allemaal oude huizen en heel veel terrasjes (die zie je hier namelijk echt nergens). Ook hadden we daar voor het eerst in dit hele school jaar een lekkere pizza en echt brood op, volgens mij heb ik brood nog nooit zo lekker gevonden. (Je kunt hier echt heel veel pizza krijgen, maar het is nou niet echt heel lekker, en het brood hier is super zoet en heeft helemaal geen korst).

Maandag was het alweer tijd om naar huis te gaan, helaas. Dit keer reden we het wel in een keer, dus hebben we zo'n dertien uur in de auto gezeten. Gelukkig waren was ik super moe dus heb ik heel wat uurtjes kunnen slapen zodat het redelijk snel voor bij was.
Inmiddels kan ik ook weer heel wat staten van m'n lijste afstrepen, want we zijn door Indiana, Ohio, Maryland, Kentucky, Virginia, West-Virginia en Pennsylvania gereden!

Track

Inmiddels is het trackwedstijd seizoen alweer een paar weken begonnen. De events die ik doe zijn: longjump, 100m, 200m, 4X100 relay en de 4X200 relay. Hoewel ik niet de aller snelste ben, is het echt heel erg leuk en ik merk ook dat ik elke meet weer sneller word! Afgelopen vrijdag hadden we de eerste invite van het seizoen en heb ik zelfs mijn eerste amerikaanse medaille gewonnen.
Het enige wat minder is, is dat de gemiddelde meet zo'n vijf uur duurt. Ach, kan ik ook een beetje aan m'n tan werken hahaha

Liefs Lana

Reacties

Reacties

Marcia

Ha Lana, Weer genoten van je reisverhaal! Erg leuk en ik kan me erg goed voorstellen dat je een supertof, leerzaam jaar hebt! Geniet er nog maar lekker van!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active