My American adventure

Winterweer

Hoi!

Inmiddels ben ik alweer meer dan 200 dagen in Amerika, die tijd vliegt! Normaal zou ik dat heel fijn vinden, maar van mij mag de tijd hier best wat langzamer gaan..

Drie weken geleden was hier de superbowl, de grootste american football wedstijd van het jaar en hoewel ik niet echt veel om football geef heb ik het natuurlijk wel gekeken, de reclames waren best leuk haha. De superbowl is echt een big deal hier, half amerika is dan ook 'ziek' de volgende dag.
Dat weekend ben ik ook met vrienden heel amerikaans gaan rollerskaten (op de echte ouderwetse rolschaatsen)en hoewel we de enige boven de tien jaar waren was het best leuk.

Het weekend daarna heb ik in St. Louis mijn senior pictures laten maken, echt heel leuk, zo midden in de stad.
Afgelopen week was hier ook een blooddrive op school en ik had me opgegeven, maar voor dat je echt blood mocht geven moest je eerst een hele vragenlijst over je gezondheid invullen. Een van de vragen was of je sinds 1977 meer dan vijf jaar in Europa gewoond hebt en natuurlijk was dat een ja voor mij. Nu zijn amerikanen nog al snel bang en daarom mocht ik geen blood geven omdat ze bang waren dat ik de mad cow disease zou hebben.. De shirt en de sticker die ik had gekregen maakten het weer helemaal goed haha. Op die dag zijn we ook kaartjes voor 50 shades of Grey gaan halen want die zou de volgende dag uitkomen en daar moesten we natuurlijk naartoe. Ook heb ik toen voor het eerst naar 'Jack in the Box' geweest. Zij staan bekend om hun taco's dus die moest ik even proberen. Voor $.99 heb je twee taco's waar heb vet vanaf druipt, maar lekker zijn ze wel! Geen wonder dat amerikanen zo dik zijn want fastfood is hier dus echt heel goedkoop.
Op vrijdag hadden we een halve school dag en heb ik in de middag mijn physical laten doen. Voordat je hier een sport mag doen moet je een soort medische keuring gedaan hebben. 's Avonds was het tijd voor 50 shades en helaas viel het een beetje tegen, ach.. Op zaterdag hadden we dan eindelijk ook sneeuw en dan ook echt een dik pak! Zondag avond had ik een movie night met vriendinnen en zijn we natuurlijk ook even naar applebee's geweest (derde keer dat weekend, oeps). Volgens mij verdiend applebee's aardig wat aan ons want we komen er bijna elk weekend wel minstens een keer.
Maandag waren we vrij omdat het presidents day was en ben ik bij een vriendin gaan snowtuben. We hadden een soort hele grote zwemband aan een four wheeler vast gemaakt en zijn we heel hard over de heuvels heen gereden! Het was heel leuk tot dat ze mij door het maisveld heen sleepte.. Na anderhalf uur zijn we maar weer naar binnen gegaan omdat het echt veel te koud was.
Maandag avond had het weer gesneeuwd dus iedereen was er van uit gegaan dat we nog een dagje langer weekend zouden hebben, maar helaas. De superintendent vond dat het veilig was om naar school te gaan omdat de school parkinglot sneeuwvrij was (verder lag er op alle wegen nog een dik pak sneeuw), na drie dagen weekend ging dan toch echt weer de wekker om zes uur op dinsdag, helaas. Die dag ben ik ook begonnen met track, mijn god dat was veel zwaarder dan ik had gedacht. Nadat het tennis season voorbij was heb ik niet meer echt gesport dus het viel veel en veel zwaarder dan gedacht. De volgende dag had ik dan ook aardig spierpijn. Woensdag hadden we weer een lekkere zware training dus die avond kon ik echt amper lopen van de spierpijn.
Donderdag hadden wegeluk, sneeuwvrij! Of eigenlijk moet ik koudvrij zeggen, want het was zo'n min 20 dus het was te koud om naar school te gaan. Die dag vrij kwam ook echt als geroepen want ik kon serieus niet lopen. Van mij mogen we vaken maar drie dagen in de week school hebben!

Nog even een leuk vooruitzicht: met de spingbreak gaan we naar Washington! Het is nog vijf weken wachten, maar ik heb er superveel zin in!

Liefs Lana

Reacties

Reacties

Allard

Wat een ervaringen weer, van superbowl tot sneeuwballen tot senior pictures....Kan me helemaal voorstellen dat de tijd veel te snel gaat. Veel plezier in DC!

gerard/wilma

super, super, wat 'n geweldige ervaringen doe je op; Afkicken zal heel moeilijk worden in Nederland

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active