My American adventure

Nieuw semester en basketball season

Hoi allemaal,

Na twee weken van feestjes, shoppen, eten en chillenbegon helaas twee weken geleden 'het echte leven' weer, gelukkig hadden we op maandag wel een late start dus hoefde ik niet meteen weer vroeg op te staan. De school mag hier dan wel maar vijf minuten rijden zijn, ik moet wel elke dag om zes uur opstaan..

Een nieuw semester betekent in Amerika ook allemaal andere vakken en eigenlijk voelde de eerste schooldag in 2015 eigenlijk een beetje als een heel nieuw schooljaar. Dit zijn de vakken die ik dit semester heb:

1. Studyhall (huiswerk maken aka niks doen en praten)
2. Discrete math
3. PE (gym)
4. Foods & Nutrition (koken)
5. American government
6. Sociology II
7. English
Het zal volgend school jaar wel een beetje wennen worden, want dit semester is nog makkelijker dan het eerste en er zijn maar heel weinig docenten die geen tijd in de les geven voor huiswerk (als ze dat al geven), maar nu kan ik er nog even heerlijk van genieten.

De eerste vrijdag van het semester werd er al geroepen dat we vrij zouden zijn op maandag omdat het zou gaan regenen en vriezen op zondag. De wegen zouden dan te glad zijn om naar school te komen. Helaas heeft het alleen geregend en niet was het helemaal niet koud. Natte wegen zijn natuurlijk niet gevaarlijk en ging het hele feest niet door. Ik hoop wel dat we dit school jaar nog minstens een snowday krijgen, maar omdat het nog niet heel veel gesneeuwd heeft dit jaar is de kans dat we er een krijgen denk ik heel klein.

Ik ben inmiddels ook naar mijn eerste hs basketball game geweest en hoewel ik hier alsnog zeker de helft van de regels niet weet is het een stuk makkelijker te begrijpen dan football haha. Helaas verloren ze in ot, maar leuk was het wel.
Afgelopen dinsdag speelde het boys varsity team tegen Columbia. Columbia is een dorp verder en als ze dan tegen elkaar spelen is het echt een hele happening. Columbia staat er om bekend dat ze zich kleden als 'frats' (polo's met de kraag omhoog, bootschoenen etc.), dus werd er die dag omgeroepen of de jongens zo naar de wedstrijd kon gaan. Zo als je begrijpt vonden zij dat niet heel erg leuk en aangezien iedereen die zich als frat had gekleed geen Ralph Lauren, maar American Eagle polo's droeg waren wij natuurlijk 'the poor school'. Het liep allemaal een beetje uit de hand en aan het einde stond er zelfs een jongen van Columbia met een zaag te dansen. Ons basketball team is niet heel erg goed, dus het was een beetj een afganger toen we verloren, maar ik ben wel weer een ervaring rijker haha.

Afgelopen vrijdag zijn we weer naar de mall gegaan en hoewel het niet echt mijn plan was om te gaan shoppen omdat ik al aardig wat had gekocht in de vakantie, kon ik de VS sale natuurlijk niet weerstaan en aangezien ik nog een giftcard had kon het best wel ;).
Zaterdag ging ik met vrienden naar the Loop in STL om sushi te eten en toevallig was er ook ice carnival. Elke winkel had z'n eigen ice sculpture en er waren allemaal dingen van ijs zoals glij-, golf en bowlingbanen. Op het moment dat we weer terug naar de auto wilde gaan konden we het hek ineens niet meer in. We waren namelijk zo slim geweest om de auto in een woonwijk te zetten omdat het zo druk was, maar het was een buurt met allemaal hele grote en dure huizen, dus er stond een hek om heen waarvoor je een code moest hebben om er in en uit te gaan. Toen we er uit wilde was het hek gewoon open dus we hadden er niet over nagedacht dat het hek op slot zou kunnen zijn bij de tijd dat we weer terug gingen. Je raadt het al, het hek was natuurlijk op slot toen we weer terug gingen. Gelukkig was het hek niet heel hoog en kon je er best makkelijk over heen klimmen. Een van ons was al aan de andere kant en op het moment dat er het hek over heen wilde gaan kwam er een man aan die de code wel wist dus konden we zonder gedoe naar de auto, awkward...

Zaterdag hadden we weer een feest en gister avond had ik met vriendinnen een (pumkpin!!!!!) Froyo gehaald. En toen was het weekend al weer voorbij.. Just kidding we hebben drie dagen weekend omdat het vandaag Martin Luther King Jr. day is :)

Liefs Lana

Reacties

Reacties

Ilona

Wat een geweldig verhaal weer. Het zal je volgend jaar zeker tegen vallen met gemiddeld 15 uur thuis studie. Dus geniet er maar lekker van. Dikke kus xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active