My American adventure

It's the most wonderful time of the year!

Kerst is hier inmiddels over (ze kennen hier geen tweede kerstdag) en dat betekent dat de tijd van heel veel eten, lampjes, versieringen en cadeaus over is.
Eigenlijk had ik dit jaar gehoopt op een witte kerst, aangezien de meeste winter hier echt heel koud zijn, maar helaas was het rond de twaalf graden (volgens mij was het in nederland zelfs kouder), dus geen witte kerst, maar een zonnige kerst.
Hoewel het gister eigenlijk pas echt kerst was hebben we afgelopen weekend al kerst gevierd met de familie van mijn hostmoeder. Ik dacht altijd dat Amerikanen kerst heel uitbundig vieren, maar eigenlijk valt het allemaal best mee. Het enige wat echt heel erg uitbundig is, is de hoeveelheid cadeaus. Een uitgebreid kerstdiner is niks voor amerikanen (of in elk geval niet hier). Wel was het heel gezellig.
Gister en eergister was het dan echt kerst. Op kerstavond zijn we naar de familie van mijn hostvader geweest om met zijn familie kerst te vieren en gister hebben we gewoon hier thuis kerstgevierd. Ik heb hartstikke leuke cadeau's gekregen van iedereen en gelukkig vielen mijn cadeaus ook heel erg in de smaak bij hen!

Verder hadden we de drie dagen voordat de kerstvakantie begon finals (toetsweek), maar gelukkig vond de school dat ik deze niet hoefde te maken en vonden ze het niet nodig dat ik naar school zouden komen, mijn kerstvakantie begon dus al op donderdag in plaats van dinsdag, wat jammer ;)
Ook de school laat kerst niet zomaar voorbij gaan en hadden we dus een kerstspirit week de week voor de kerstvakantie. Elke dag had een kerstgerelateerd thema en alle gangen waren helemaal versierd.
Natuurlijk heb ik ook gingerbread houses versierd met vriendinnen, wat trouwens veel moeilijker is dan dat het lijkt want het blijft heel slecht aan elkaar plakken haha. Ook ben ik met mijn hostfamily naar een The Christmas Carol Musical geweest in St. Louis. Het was echt in een heel mooi theater (beetje te vergelijken met Carre).
Iets wat ook ontzettend amerikaans is, is om je huis helemaal te versieren met lampjes. Als je denkt dat nederlanders soms helemaal door slaan met hun lampjes op het huis, dan kan ik je vertellen dat nederlanders in vergelijking tot de meeste amerikanen echt heel erg meevallen. Tien duizend lampjes op je huis is niks. Er is hier zelfs een programma waarin mensen vijftig duizend dollar kunnen winnen als jouw lampjes de mooiste zijn van die aflevering. De gemiddelde deelnemer heeft dan ook zeker twee honderd duizend lampjes op en om het huis en die lampjes zijn dan afgestemd op de muziek... De meeste mensen in Waterloo doen wel iets rustiger aan met hun lampjes haha.

2014 is nu bijna over en dat betekent ook dat ik al bijna op de helft van mijn exchange jaar zit. De tijd gaat zo snel! Ik kan wel zeggen dat dit afgelopen jaar het leukste half jaar is geweest en dan te bedenken dat er nog zoveel leuke dingen komen het komende half jaar (prom, graduation). Ik ben echt zo blij dat ik hier ben en dat ik dit kan doen!

Liefs Lana

Reacties

Reacties

Miranda

Wat een gezellig verhaal weer en leuk je gesproken te hebben. Wat een verschil hoe wij de feestdagen vieren en jullie in de USA . Veel plezier met oud en nieuw en lekker genieten

Saskia

hoi Lana, weer leuk om te lezen !
Nog een gezellig oudjaar , misschien ook wel anders dan bij ons ..Op naar je laatste leuke maanden in de USA!
Liefs Saskia

Allard

Dat waren fijne feestdagen Lana, anders dan anders maar dat maakt het juist bijzonder. Fijn dat je zo geniet.Ik zeg, 2015 nog mooier maken!

Tessa

Leuk verhaal Laan! De tijd gaat inderdaad snel dus geniet er maar lekker van hihi :)
Alvast een super mooi, gezond en liefdevol 2015 toegewenst, zowel nog hier in Amerika als in Nederland!

Ilona

Lieve Laan. Wat een leuk verhaal weer. Leuk om te lezen hoe het er in Amerika aan toe gaat. Heel veel plezier met oud en nieuw. Liefs van ons.

Anita de Bresser

Hallo Lana,
Leuk om te lezen hoe je de Kerst in Amerika hebt gevierd.Verder wil ik je een gelukkig,gezond en vooral leerzaam 2015 wensen.Hoop dat je in 2015 nog heel veel nieuwe ervaringen op kunt doen en ze vooral met ons deelt want wij vinden het heel leuk om jouw verhalen te lezen.
Gr de Buurtjes

Marcia

Ook weer leuk.. Je verhalen zijn allemaal leuk te lezen! Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active