My American adventure

Halloween

Hoi allemaal,

De eerste drie maanden zijn hier alweer voorbij en ik moet zeggen, het wordt elke dag leuker! Volgens 'het boekje' zou je nu in een dipje moeten zitten, maar ik merk daar gelukkig helemaal niks van

Laughing

Twee weken geleden was het nog zulk lekker weer (28 graden) dat we vrijdag avond besloten om naar Grant's Farm te gaan en we waren niet de enige met dit idee. Er was een soort Halloween avond voor kinderen (waarvan er zeker 40 meisjes verkleed waren als Elsa van Frozen haha), dus het was aardig druk, maar daarom zeker niet minder leuk. Het is een soort kinder boerderij/dierentuin/attractiepark en er was die avond een soort halloween thema. Zaterdag zijn we naar de STL Zoo gegaan. Het is een van de beste dierentuinen van Amerika en ik snap best waarom, het is namelijk echt heel groot opgezet en het lijkt eigenlijk alsof je door een kleine versie van central park loopt!

Vorige week waren er parent teacher conferences op school, dus hoefden we maar drie dagen naar school, hello four day weekend <3. Doordat we op donderdag en vrijdag dus vrij waren hadden we op woensdag halloween op school. Bijna de hele school kwam verkleed naar school (zelfs leraren) en ik was verkleed als een bumble bee. M'n eerste halloween kon ik me natuurlijk niet voorbij laten gaan zonder te verkleden! 's Avonds belde een vriendin of ik mee wilde naar Denny's, dus om elf uur 's avonds zaten wij nog gewoon lekker in onze pjyama's (ik ben echt een amerikaan geworden!!!) aan onze pumpkin milkshakes, niks is hier te gek.
Op donderdag zijn we met de ouders van Lori naar een sherlock holmes tentoonstelling in het science center in St. Louis geweest. Ook al heb ik nog nooit een aflevering/film van Sherlock Holmes gezien, was het echt heel erg leuk.
Vrijdag was het dan echt halloween en heb ik voor het eerst een pompoen gecarved! Doordat we een beetje laat waren met pompoenen kopen, waren de oranje pompoenen overal al uitverkocht, dus moest ik het doen met een witte. Be original, toch? 's Avonds zijn we naar een vriendin gegaan, maar helaas waren alle trick or treat kinderen al geweest, dus heb ik dat helaas moeten missen.. :(

Gister ben ik voor het eerst naar een Amerikaanse kerk geweest, ik wist van te voren helemaal niet wat ik moest verwachten en omdat ik totaal niet christelijk ben vroeg ik me af of ik het wel iets zou vinden, maar het was best leuk! Het was rivival week (vraag me niet wat het inhoudt), dus was er een soort dienst voor jongeren en daarna voor iedereen. Om eerlijk te zijn vond ik het best interessant en was het geen straf om het eens mee te maken.

Op school gaat het ook nog steeds heel goed. Het blijft school dus de weekenden zijn altijd te kort en de dagen veel te lang, maar meestal vermaak ik me prima. Ook ben ik als enige niet-amerikaan in mijn American history klas degene met het hoogste gemiddelde, dat zegt volgens mij genoeg over hoe slim amerikanen zijn haha. Nu het tennis seizoen voorbij is ben ik bij de Yearbook club gegaan, tot nu toe hebben we nog niet zoveel gedaan, maar ik heb in elk geval iets om mijn tijd na school mee in te vullen!

Liefs Lana

Reacties

Reacties

Anita de Bresser

Leuk om te horen dat het goed met je gaat en om op de hoogte blijven van je jaartje Amerika.Geniet vooral van je Fast Food ervaringen daar.????????????????
Groetjes Anita xx

Puck

Zo leuk!! Btw volgens mij was dit echt niet de eerste keer dat je een pompoen gecarved had, mallerd ...

Ilona

Wat een schitterend verhaal weer. Die pompoenen heb je idd volgens mij wel eerder gedaan bij Vernooy op de pompoenen dag. Ik zou nooit gedacht hebben dat jij in een pyjama ergens wat gaat drinken. Haha ik kwam niet meer bij. Veel plezier weer x

Allard

erg leuk Lana! Een prachtige Halloween kun je afvinken, op naar een heerlijke Thanksgiving. Geniet!

Miranda

Wat een gezellig verhaal weer Lana leuk wat je allemaal beleeft en mee maakt geniet er lekker van veel plezier

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active