My American adventure

Spirit week, powderpuff, homecoming parade, pep assembly & homecoming!

Hoi iedereen,

Afgelopen week was zonder twijfel de leukste Amerikaanse schoolweek tot nu toe! Het was namelijk de week voor homecoming en dan worden er allerlei leuke dingen gedaan. De hele week was het spiritweek, dit houdt in dat elke dag een thema heeft en dat je gekleed gaat in het thema van die dag.
Op maandag was het decade day en de Seniors hadden de jaren 80 als decade. Ik had een scrunchie in m'n haar, een shirt van kiss en een legging aan, dus volgens mij was dit wel aardig jaren 80.
Dinsdag ging iedereen gekleed in de class color, maar voor Seniors is het de traditie om op die dag in een toga gekleed te gaan, ik had hier niet aan mee gedaan, maar het was wel een heel erg leuk gezicht om bijna elke Senior in een toga te zien lopen.
Woensdag was het medieval day en voor seniors was het royalty day (veel makkelijker dan wat andere klassen hadden, de sophomores hadden die dag de taak om als draak naar school te gaan haha), niemand had een prinsessen jurk aan haha, maar vrijwel elk meisje is die dag in een maxi rok/jurk naar school gegaan.
Donderdag was het movieday, maar daar heb ik niet aan meegedaan. Wel waren er mensen die hele leuke en grappige kostuums hadden. Zo gingen er mensen helemaal verkleed als minion en er waren twee meisjes die allemaal helium ballonnen aan zich vast hadden gemaakt (up).
Vrijdag was het orange & black day (kleuren van de school) en ging iedereen -zoals op de meeste vrijdagen- gekleed in orange & black.
Ook al heb ik niet elke dag meegedaan, het is echt heel erg leuk om de hele school in een bepaald thema te zien lopen!

Dinsdagavond was de powderpuff game! Powderpuff is wanneer de rollen omgedraaid worden, de meisjes spelen dus football en de jongens gaan cheerleaden. Wel speelden we een makkelijke variant van football en op een halfveld zodat het toch iets makkelijker is dan het gewonen football (want geloof me, dat is heel erg ingewikkeld!) Helaas waren we als Seniors niet heel erg goed en verloren we alles, maar omdat we Seniors zijn en moeten winnen, wonnen we toch!
In Amerika is het een soort traditie om tijdens homecoming week het huis van anderen te TP'en, dit kon ik natuurlijk niet aan me voorbij laten gaan en heb ik dit dinsdagavond ook gedaan. Met een hele grote groep hadden we ergens in Waterloo afgesproken en zijn we daarna, naar iemands huis gegaan om het helemaal onder te gooien met wc papier. Het was echt heel erg leuk en volgens iedereen was dit de meeste grote en leuke TP die ze ooit hebben gezien!

Woensdag avond hadden we de homecoming parade. Elk sport team/club had een eigen float/truck waarbij iedereen in ieder geval het shirt van zijn/haar sport/club draagt. De meeste teams/clubs gooiden snoep naar de toeschouwers, maar wij als tennis team gooiden tennisballen. Na de parade was er op school nog een kampvuur en de Mr. Bulldog contest. Bij een Amerikaans kampvuur horen natuurlijk s'mores en dus heb ik woensdag mijn eerste s'more gegeten, super lekker!

Vrijdag was alweer de laatste dag van de spirit week en deze dag werd op school afgesloten met een pep assembly. Elke sport houdt een praatje (valt het jullie al op dat de sporten heel belangrijk zijn op Amerikaanse scholen? haha), de marching band speelt wat, de cheerleaders doen een soort optreden en er was een klassenstrijd.
's Avonds speelde het football team de homecoming game, maar helaas verloren ze in de laatste minuut :(.

Het leuke aan een Amerikaanse high school vind ik, dat er echt heel veel school spirit is. In zo'n week als afgelopen week is echt de hele school 'een'.

Zaterdag was het dan eindelijk zover, de Homecoming dance! Eigenlijk begon het 's morgens al, want ik had samen met een vriendin een afspraak bij de nagelsalon voor een manicure. De hele salon zat vol met meiden van school die ook nog even last minute hun nagels wilden laten doen. 's Middags kwam er thuis een kapster om mijn haar te doen! Homecoming is echt een big deal hier en iedereen doet er dan ook zoveel mogelijk aan om er helemaal tiptop uit te zien.
Aan het einde van de dag zijn we naar het huis van een vriendin gegaan om daar foto's te maken en te eten. We begonnen met het maken van foto's, het was echt zo'n paparazzi momentje omdat er van iedereen minstens 1 ouder was (we waren met 20 mensen), maar leuk was het zeker! (ik zal de foto's wel even op de blog zetten)
Na het diner, zijn we naar school gegaan voor de dance.
Ik heb de hele tijd gedacht dat homecoming echt een soort gala was en niet echt een feest, nou dat had ik goed mis. Nooit gedacht dat Amerikanen zoveel van reggaeton en twerken zouden houden. De dance duurde vier uur en zeker 90% van de tijd heeft iedereen staan twerken, ik keek m'n ogen uit.

Het was weer een super leuke week, met heel veel nieuwe, maar hele leuke dingen!

Liefs Lana

Reacties

Reacties

Ilona

Wat heb jij het super zeg! Je straalt ook echt helemaal op al de foto's. Mooie ervaring weer. Geniet meis????

Tessa

Haha leuk verhaal Laan! Ik had je foto's gezien op facebook en je zag er vet leuk uit! Geniet er maar van hihi

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active