My American adventure

First days on WHS

Hoi allemaal,

Vorige week woensdag was het dan zover, mijn eerste dag op WHS (Waterloo High School)!
Om zes uur ging de wekker al, want om 7:05 zou de schoolbus komen om ons op te halen. In de bus zit ik trouwens tussen bijna alleen maar kindjes van een jaar of zes, want de meeste mensen van mijn leeftijd hebben een eigen auto. De bus komt niet omdat het nou zo ver rijden is naar school, een schooldag begint hier al om 7:45! (ik zal nooit meer zeuren dat half negen veeeeeel te vroeg is om de schooldag te beginnen).

Na even in de kantine gewacht te hebben mochten we naar onze locker om onze boeken te pakken en naar de eerste les te gaan. Gelukkig was ik een paar dagen eerder al een rondje door de school gelopen zodat ik zou weten waar al mijn lessen waren zodat ik niet verdwaald zou raken, dus kwam ik netjes optijd voor de eerste les.

Tussen elke les zit hier vijf minuten zodat je je boeken kunt wisselen, want ze hebben hier maar een pauze per dag en tassen mogen niet mee naar de les (je zou maar zo een bom bij je kunnen hebben..) en aangezien ze hier van die draaisloten hebben is vijf minuten eigenlijk veel te kort, mijn lock en ik zijn nog niet echt beste vrienden, dus het is meestal wel even haasten.

Doordat je hier bijna helemaal vrij bent in welke lessen je kiest, zit ik nooit met dezelfde mensen in de klas, heel anders dan in Nederland. De lessen zijn hier ook iets makkelijker dan in Nederland, dus ik kan het gelukkig allemaal best goed bij houden. Alleen wiskunde is wat moeilijker door alle begrippen, maar gelukkig heb ik de stof al allemaal gehad.
Na vijf les uren was het dan eindelijk tijd voor pauze! Gelukkig kwam er iemand naar me toe en vroeg of ik bij hen wilde zitten en hoefde ik niet heel awkward aan mensen te vragen of ik bij hen kon zitten, dus dat was heel erg fijn. Ook kocht ik mijn eerste Amerikaanse schoollunch, lekker ongezond. Het grootste deel van de leerlingen zit dan ook met een bord patat voor zich (en de meeste ongezonde dingen worden al niet meer verkocht). Gelukkig nemen ook heel veel mensen hun eigen lunch mee, dus ben ik dat ook maar gaan doen.

Aan het einde van mijn eerste schooldag had ik Spaans, maar dat is maar bij een les gebleven. Ik had namelijk de makkelijkste Spaans gekozen, maar het bleek maar dit bleek vooral voor Freshman’s te zien, dus dat was niet helemaal mijn ding. Gelukkig was het geen probleem om Spaans te wisselen voor wat anders en eigenlijk is het vak wat ik in plaats van Spaans heb veel leuker.

Mijn rooster voor het eerste semester ziet er nu zo uit:

  1. Art appreciation (soort kunst geschiedenis)
  2. Statistics (kansberekening)
  3. Resource management (hierbij leer je hoe bijvoorbeeld een huis/auto moet kopen)
  4. Sociology
  5. American History
  6. PE (gym)
  7. English IV

Op vrijdag was het picture day en werden de foto’s gemaakt voor onze student id’s. Dit is eigenlijk gewoon een schoolpasje, maar er zit hier een touwtje aan zodat je die heel mooi elke dag om je nek kunt hangen als een soort hele mooie ketting.

Na elke schooldag hebben we twee uur tennistraining, best wel zwaar. Niet alleen de trainingen zijn zwaar, het is hier elke dag ook nog eens minstens dertig graden! Gister (maandag) mochten we dan ook niet trainen, want het was meer dan veertig graden. Door de trainingen duurt mijn schooldag tot ongeveer half zes, wat best wel even wennen is.

De eerste schooldag was best wel lastig, want alles is anders en omdat het voor iedereen weer de eerste schooldag was waren vrienden net even iets interessanter dan een nieuwe exchange student, maar gelukkig gaat het elke dag wat beter. Ik begin al wat vrienden te maken! Elke dag wordt het steeds iets leuker en het Engels praten gaat me ook steeds gemakkelijker af.

Liefs Lana

Reacties

Reacties

Allard

Een mooie, indrukwekkende start van je WHS career! Bordevol uitdagingen, maar binnenkort ben je zelfs bevriend met je slotje. Fijn dat je Engels geen probleem is, nu alleen de Amerikaanse slang nog....

ilona

Wat een verhaal. Je doet het super zo te lezen. Je bent een kanjer en die vrienden komen er zeker wel! Xx

Marlene

Wat ontzettend leuk dat ik mee mag genieten van jouw avontuur. Ik wens je nog een hele fijne inspirerende tijd toe met mooie verhalen! X

Carla

Lieve Lana, wat ontzettend leuk om zo een klein beetje te mogen meebeleven wat je doet, ziet, ervaart, onderneemt. Je beschrijft het prachtig! Veel plezier! XXX

Miranda

lana weer een leuk verslag en hoe alles op school gaat. Het is echt genieten wat je schrijft. Veel plezier en lekker genieten.

Gerard/wilma

WSij genieten enorm van al jouw belevenissen. Gaat je zo te lezen goed af. Wij zijn trots op je

suzanne

Waaaaah super leuk laan!
maar wooh kwart voor 8 beginnen en dan pas half 6 klaar zijn-.- Ik ga ook niet meer zeuren..
Goed om te horen dat t allemaal goed gaat en echt leuk om te lezen hoe t daar gaat! blijf schrijven he!

xxx suus

Saskia

Leuk om te lezen hoe het met je gaat . Zal best wennen zijn in het begin, maar je doet het prima zo te lezen . Heel veel succes en volgend jaar kan ik bij jou engelse bijles nemen .
Liefs Saskia

Stijndegruijter

Lana mooi verhaal heb je geschreven over je eerste schooldag alles is nieuw voor je maar je doet het goed ik wens je succes en veel plezier groetjes.

Yvette de Groot

Hoi Lana,wat klinkt dat allemaal stoer meid!Wat een ervaring doe jij op!! Geweldig,wel lange dagen maar elke dag tennis???? !
Heel veel plezier gewenst ,wij zijn trots op je hoor buurmeisje???? groetjes Daniel,Yvette en Sam

oom jack tante netty

lieve Lana, wat ben jij goed bezig , leuk positief bericht we zullen je blijven volgen, groeten.

Marcia

Ha Lana, leuk om weer te lezen hoe je alles meemaakt! Toevallig kwam Camiel vandaag thuis van zijn eerste schooldag met het verhaal dat hij dit jaar ook een exchange student in de klas heeft gekregen uit Japan!! Ik zal hem vertellen hoe jij ervaringen hebt beschreven!
Go for it!! XX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active