My American adventure

Eerste week in Waterloo

Mijn eerste week in Waterloo heb ik er al weer opzitten, de tijd gaat echt zo snel want het lijkt net gister dat ik hier aankwam.

3 augustus

Op zondag hadden we een rustige dag, we hebben eigenlijk niks gedaan want we waren allemaal nog best wel moe van het concert omdat het zo lang duurde. We hebben een rondje door de buurt gelopen, zodat ik een beetje weet waar ik woon, maar dat was eigenlijk het enige wat we die dag gedaan hebben.

4 augustus

Maandag heb ik voor het eerst getennist in Amerika, het was echt heel leuk, alleen de banen zijn zo anders dan in Nederland. Ze spelen hier namelijk gewoon op betonnen banen en de banan waar we op speelden waren al wat ouder dus zaten er overal scheuren in het beton, het was even wennen, maar uiteindleijk ging het prima! Na het tennissen hebben we even een rondje door Waterloo gereden. Het is (qua oppervlakte) veel groter dan Wijk, maar er wonen echt veel minder mensen, dus ze hebben maar een paar winkeltjes in het stadje. Volgens mij komt daar toch ook nooit iemand want het zag er allemaal heel dood uit en bijna iedereen gaat hier naar een mall om dingen te kopen. 'S avonds keken we The Hangover 2, maar hier heb ik echt heel weinig van mee gekregen want ik viel bijna meteen in slaap, ik geef de jet leg maar de schuld haha

5 augustus

Op dinsdag gingen we naar de school, want ik moest me inschrijven en wat dingen kopen voor gym. Je mag hier namelijk niet zelf bepalen wat je tijdens het sporten aandoet, want iedereen moet hetzelfde aan. Gelukkig zijn het wel echt hele mooie kleren, dus dat is dan wel weer leuk (not). Ze hebben me ook even een kleine rondleiding door de school gegeven, het is zo groot allemaal! Ik weet zeker dat ik de eerste dag(en) ga verdwalen. Toen m'n host moeder thuis was van haar werk zijn we naar een mall gegaan om te shoppen.

6 augustus

Woendag was weer best een rustige dag. We zijn even naar AT&T gegaan zodat ik een amerikaans nummer heb en hier gewoon kan bellen enzo. Helaas duurde het allemaal wat langer dan normaal want m'n telefoon wilde niet helemaal meewerken. 'S avonds waren Mark en Lori weg, dus had ik voor ons pannekoeken gemaakt en volgens mij vielen ze best wel in de smaak :)

7 augustus

Op donderdag hadden we een beetje Nederland in Amerika, want het heeft echt de hele dag geregend. Hier is dat opzich niet echt erg, want iedereen doet toch alles met de auto. 'S middags ging ik mee naar het ziekenhuis waar Lori werkt om daar te gaan lunchen met de oudjes. Een keer per maand komen alle seniors naar het ziekenhuis om daar met z'n allen te gaan lunchen.
'S avonds gingen we spontaan naar een baseball wedstrijd in St. Louis. Het was echt heel erg leuk om een keer mee te maken, maar omdat ik echt niks van de regels weet en er niet heel veel actie in de sport zit was het iets minder leuk. Ondanks dat was het wel een hele leuke avond!

8 augustus

Vrijdag was weer een wat rustigere dag, om drie uur ging ik even met Patti skypen (mijn CR) om kennis met haar te maken. Volgende week zaterdag gaan we naar Springfield om haar te ontmoeten. Daarna gingen we weer naar de mall, want bij hollister waren ze de vorige keer zo slim om de beveiliging niet van m'n kleren af te halen, dus moesten we nu terug. Gelukkig moesten we ook nog voor iets anders naar de mall, zodat we niet alleen voor dat stomme ding terug moesten gaan.

9 augustus

Gister hadden we een poolparty bij vrienden van Mark en Lori! Nou ja poolparty, het was meer een bbq/etentje want het zwembad was een beetje te koud om in te zwemmen en de hot tub was weer veel te warm #firstworldproblems
Het was echt heel gezellig en er waren ook wat mensen die ook naar Waterloo High School gaan en zelfs een meisje die in het zelfde jaar komt en ook in het tennisteam zit!

Met Engels spreken gaat het ook steeds beter, soms kan ik niet helemaal uit m'n woorden komen omdat ik de vertaling van iets niet weet, maar gelukkig gaat het steeds beter :)

Liefs Lana

Reacties

Reacties

Marisa

Aaah Laan dit klinkt echt zo onwijs leuk! En wat is het leuk om dit allemaal te lezen :). Fijne week weer!

Dikke Nederlandse kus

Miranda de wijn

Wat super leuk dat je het lekker na je zin hebt wat heb je al hele leuke dingen gedaan en heerlijk om zo leuk mooi verhaal te lezen

Stijndegruijter

Lana wat leuk om je verhalen te lezen je heb al best veel dingen gedaan en leuk dat je een meisje heb ontmoet en dat ze in het zelfde tennisteam speelt gezellig voor je veel
Plezier en groetjes.

Ilona

Hoi Lana wat leuk om te lezen hoe je het hebt. Echt een leuk sradje dat Waterloo haha. Nog saaier dan Wijk. Heerlihk zo'n rustig weekje om even te wennen. Succes aankomende week. Ik hoop op net zulke leuke verhalen. Dikke kus

Allard

Tijd te kort in Waterloo Lana! Wat een programma en wat een kennismaking met de Amerikaanse cultuur: alles met de auto, BBQ, Highschool, shop until you drop, baseball en ga zo maar door. Komende week daadwerkelijk naar school?

Tessa

Leuk laan! Lekker druk al hihi! Was the Script leuk? Alvast veeeeel plezier op school :)

Marcia

Leuk om "mee te mogen reizen" door je verhalen, geniet er lekker van, dan doen wij het hier ook!!! ???? have fun!

Karen

Hi Laan!
Wat leuk om al je ervaringen (mee) te lezen.
Geniet van al het nieuwe!
Groet, Karen, Flip & Willemijn

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active