My American adventure

New York!

Veel te vroeg gingen we naar schiphol, want 30 juli was dan eindelijk de dag! Met onze mooi I <3 High School shirtjes en badges stonden we klaar om afscheid te nemen en in te checken. Ik had een paar kilo overgewicht, maar gelukkig was dat geen probleem. Na het afscheid van iedereen - wat wel even moeilijk was- , was het tijd om dan echt weg te gaan. Zo'n acht uur later kwam we aan in The city that never sleeps, New York!
Rond twee uur kwamen we aan in het hotel en zijn we even gaan zwemmen in de lobby, want deze dag moesten we door brengen in het hotel. 'S avonds hebben we pizza gegeten met de duitsers en zijn we door de jet leg al lekker om acht uur gaan slapen.

31 juli

Om vijf uur 's morgens werden we leuk gewekt door de wake up call van het hotel, genieten, We konden alle vier niet meer slapen, dus zijn we een film gaan kijken. Rond half negen zijn we richten NYC gereden, met als eerste stop Central Park! Hierna zijn we naar 5th avenue gereden om te shoppen, maar heleaas hadden we zo weinig tijd dat we daar niet eens tijd voor hadden haha
Next stop: Macy's! Hier konden we even gaan lunchen en natuurlijk hebben we even genoten van de wifi. Na ander half uur gingen we verder, naar soho en china town. HIer hadden we weer wat vrije tijd en dat hebben we - natuurlijk - shoppend door gebracht. Na weer even in de bus te hebben gezeten gingen we de brooklyn bridge over lopen, heel leuk, maar heel druk! Aan het einde van de brug konden we wat ijs halen en hebben we wat (groeps)foto's met de amerikaanse vlag gemaakt (je bent een toerist of niet ;) ) Burger time! 'S avonds aten we in het Hard Rock Cafe waar we heerlijke burgers kregen, als toetje hadden we chocolate chip cookies, maar die konden we niet op, dus hebben we lekker Amerikaans om een doggy bag gevraagd en de koekjes meegenomen.
Na het Hard Rock Cafe was het de bedoeling dat we naar Top of the Rock zouden gaan, maar omdat we (alweer) op de duitsers moesten wachten ging dit helaas niet door.
Inclusief voeten vol blaren zijn we weer naar het hotel gegaan.

1 augustus

De tweede en laatste dag in New York! We begonnen de dag bij het 9/11 memorial,ook al was ik er al een keer geweest, het blijft indrukwekkend. Hierna gingen we met een boot rond het vrijheidbeeld varen en hadden we ook een heel mooi uitzicht op de skyline. Omdat het programma vandaag zo strak was hadden we al meteen hierna onze lunch in het World Financial Centre. Nu kwam denk ik een van de leukste dingen van het programma, Coney Island! Het was de bedoeling dat we met de metro zouden gaan en een half uur later aan zouden komen, maar door een storing (of zo iets) kwamen we een half uur later aan :( Toen we aankwamen zagen we meteen al een paar hele leuke achtbanen, waar we natuurlijk ook even in zijn geweest. Hierna zijn we in brooklyn pizza gaan eten en hierna gingen we dan eindelijk naar top of the rock :D en als afsluiter hadden we nog even wat vrije tijd op times square!

Dat waren dan de twee super leuke dagen in NYC! Na onze koffers ingepakt te hebben ging de wekker om vijf uur om naar het gast gezin te vliegen!

Helaas deden ze hier wel moeilijk over mijn overgewicht, maar gelukkig kon ik wat over pakken naar m'n handbagage zodat ik niks bij hoefde te betalen.
De vlucht is goed gegaan, maar we hebben nog nooit zo'n klein vliegtuigje gezien haha. Op het vliegveld zag ik meteen mijn gast gezin en het was gelijk al heel gezellig. Toen we 'thuis' kwamen hadden ze een hele leuke verassing voor me, we gaan vanavond naar een concert van The Script en One Republic!

LIefs Lana

Johan

Goed Laan dat je het naar je zin hebt je schrijft ook leuk
Groeten

Suus

Wooh zo gaaf allemaal! ben stiekem toch wel een beetje jaloers:$ Heel veel plezier vanavond en maak foto's he?:)

Tessa

Woooow, zo vet! Geniet ervan, de Script is zoo leuk! Ik zit nu Harry Potter te kijken met een slapende host moeder hahaha

Ilona

Wat een leuk verhaal van NY. En wat een super onthaal van je gast gezin zeg. Je zal je je zeker thuis voelen als ik het zo lees. Geniet xxx

gerard/wilma

Wat heb je nu al veel beleefd. Hoop, dat het zo blijft gaan; alleen het tempo mag wel wat lager liggen. Veel liefs, 2 oudjes

gerard/wilma

Wat heb je al veel beleefd. Hoop, dat het zo blijft gaab; alleen het tempo mag wel wat lager liggen. Veel liefs. 2 oudjes