My American adventure

Prinsesje voor een dag

Hoi!

Ander halve week geleden was het dan eindelijk het weekend waar ik maanden lang naar uitgekeken had, het weekend van PROM! Dit is echt DE dance van het jaar; haar, makeup, tan, en natuurlijk de jurk, het wordt allemaal heel serieus genomen. De meeste meiden kopen hun jurk al een paar maanden van te voren (het is hier ook helemaal niet raar om zes uur naar chicago te rijden om je jurk te kopen), en de meesten gaan minstens een paar keer per week naar de zonnebank om een lekker kleurtje te krijgen. Ja mensen, prom is echt heeeeeel belangrijk voor een amerikaanse high schooler.

Op de donderdag voor prom had ik samen met een vriendin al een manicure en pedicure laten doen, zodat we daarvoor niet heel vroeg op hoefden op zaterdag. Nouja, uiteindelijk was ik toch nog redelijk wakker geworden omdat ik heel bang zou zijn dat ik me zou verslapen voor mijn haarafspraak om 14:00 uur (ik slaap nooit zo lang, maar oke). Nadat ik mn make-up zelf had gedaan, was het tijd voor m’n haar. Ik had al een heel pinterest bord gemaakt met foto’s van heel veel verschillende kapsels, uiteindelijk is het niets geworden wat op m’n bord stond, want ik had namelijk niet lang genoeg haar haha!
Toen ik thuis kwam ben ik snel van joggingpak naar prom outfit geswitched, want het was tijd om foto’s te maken! Er was alleen een probleem, het regende zo hard dat we last minute nog moesten bedenken waar we onze foto’s zouden gaan maken. Na wikken en wegen hadden we besloten om naar union station in stl te gaan (samen met zeker 300 andere mensen..). Helaas waren we wel wat vroeg van huis gegaan waardoor we nog een uur daar rond moesten lopen en dat was geen pretje want ik had echt de meest oncomfortabele hakken ooit aan.
Om 7 uur begon dan echt de dance! Eerst hadden we een diner en froyo en daarna begon de echte dance. Eigenlijk kon je de dance zelf wel vergelijken met hoco, maar het is veel kleiner omdat het alleen voor de upperclass men is. Rond het midden van de avond werden ook de prom king en queen bekend gemaakt (dit gaat trouwens helemaal niet zoals in de films dat de genomineerden er alles aan doen om aan hun stemmen te komen).
Na prom hadden we post-prom op school van 01.00 tot 05.00, je kon allemaal prijzen winnen en er waren heel veel dingen die je kon doen.
Prom was denk ik een van de leukste dingen die ik dit jaar heb meegemaakt!

Liefs Lana

Reacties

Reacties

Allard

Wat leuk Lana, eindelijk een prinsesje en dan ook nog op je eigen Prom! Time flies when you are having fun..... Ik weet zeker dat je Waterloo gaat missen, geniet van de laatste weken.

Karen

Wat gaaf dat je een echte Prom meegemaakt hebt! Kan me er van alles bij voorstellen uit je beschrijving.
Geniet nog even van al t leuke daar!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active