My American adventure

Differences between America and the Netherlands

Na bijna drie maanden hier ben ik al aardig wat verschillen tussen Amerika en Nederland tegengekomen:

1. Amerikanen consumeren veel meer dan Nederlanders. Geen zin om te koken? Geen probleem, dan bestel of haal je toch gewoon wat. De meeste mensen lopen hier ook altijd met een xl formaat beker frisdrank of koffie in hun hand die ze 's morgens voor school/werk even snel kopen.

2. Waar Nederlanders vaak nog wel bijzondere of niet veel voorkomende namen hebben, houden Amerikanen het vooral heel simpel. Ik zit bij heel veel ryan's, mackenzie's, mikhayla's en Nick's in de klas.

3. Amerikanen doen in tegenstelling tot Nederlanders echt alles met de auto. Je ziet hier zelden (lees: nooit) iemand fietsen. Ik heb hier een keer een rondje op de fiets door de buurt gemaakt en hier ging het prima, maar bijvoorbeeld naar school fietsen is hier veel te gevaarlijk.

4. Het maakt Amerikanen echt niet uit hoe ze eruit zien. In Nederland wordt het niet heel erg gewaardeerd als je elke dag in een joggingbroek/legging loopt, hier doet iedereen het. Al ga ik elke dag in gewone kleding naar school (op tot nu toe een sportlegging dag na), is het wel lekker makkelijk 's morgen want als je er niet uitziet zal niemand het opmerken.

5. Veel Nederlanders gebruiken vooral whatsapp om elkaar berichten te versturen, Amerikanen hebben hier nog nooit van gehoord en sms'en nog altijd.

6. Amerikanen schrijven nog heel veel checks. In een van mijn klassen hebben we ook wat lessen gekregen in het schrijven van checks en het bijhouden van een checkbook. Om eerlijk te zijn heb ik in Nederland nog nooit iemand een check zien schrijven.

7. Er zijn hier vooral dingen in het nieuws die in Amerika gebeuren. Soms lijkt het wel alsof er voor Amerikanen niets anders in de wereld is dan Amerika. Natuurlijk heb je the New York Times of CNN, maar de meeste Amerikanen lezen toch liever de kranten waarbij zo'n 90% van het nieuws over Amerika gaat.

8. Winkelstraten zoals we die in Nederland kennen ben ik hier (New York niet meegeteld) nog niet tegen gekomen. Winkelen doe je hier in een mall.

9. De 'gezonde hype' is hier nog niet overgewaaid. McDonalds opgeven? Geen optie voor Amerikanen.

10. Een doggybag vragen is hier heel normaal. In Nederland is dat meestal niet eens nodig want daar zijn de porties wat normaler. Maar als je het hier je eten niet op kunt, dan neem je het gewoon mee naar huis.

11. Amerikanen houden van variatie, en dan vooral in snoep. Hier heb je niet een soort oreo, nee je hebt ze hier in alle soorten en maten. Double stuffed, mega stuffed, aardbei, peanutbutter, chocolate, cookie dough, golden, you name it en ze hebben het.

12. Zelfs het papier heeft hier een ander formaat. Niet dat het heel erg anders is, maar een Amerikaans papiertje bijvoorbeeld te breed voor een Nederlands insteek mapje.

Voor nu houd ik het even bij twaalf, maar aangezien hier bijna alles anders is, kan ik binnenkort denk ik weer minstens twaalf verschillen bedenken.

Liefs Lana

Reacties

Reacties

Zara

Oh Lana het is zo zo waar allemaal :') behalve dat kledinggedeelte op mijn school dan haha

Kirsten

Precies dit !! Dat kleding is hier bij mij ook! Iedereen loopt makeuploos in leggings of joggingbroek en sportkleren!

Tessa

hahaahah story of my life. Leuk geschreven!

Puck

Hahaha! Leuk verhaal! ??

Ilona

Wat een leuk verhaal weer. En ik maar denken dat alles daar om mode en uiterlijk gaat. Niet dus. Wat zijn wij in Nederland dan anders zeg.

Miranda

Wat een leuk verhaal weer we genieten ervan. Blij dat je het zo naar je zin hebt.

Salwaaa

Hahaha lana, op het gebied van eten is Amerika zoo veel beter! I need those oreo's

Marcia

Alles is zo herkenbaar wat je schrijft.... koekje bij de koffie? Chips bij je broodje tussen de middag? Leuk hoor, zo mee te genieten!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active