My American adventure

Update

Hoi allemaal,

Het klinkt misschien echt als een cliché, maar wat gaat de tijd snel! Over iets minder dan twee weken zit ik hier alweer twee maanden.

De afgelopen weken stonden vooral in het teken van school en tennis. Naast dat we elke dag twee uur training hebben, hebben we tot nu toe ook elke week ongeveer vier wedstijden gehad. Ik kan niet wachten tot volgende week want dan hebben we een rustige week met (slechts) twee wedstijden. Het tennissen gaat best wel goed, de meeste singles heb ik gewonnen, dus het gaat een stuk beter dan in Nederland. Wat me trouwens heel erg verbaast want iedereen is hier een stuk beter en voor mij is het meestal ook wat moeilijker omdat ze hier geen graffle (of hoe je het dan ook mag schrijven), maar hard court velden hebben.

Het laatste weekend van Augustus hadden we een lekker lang weekend, want de maandag daarna was het labor day en dan is iedereen hier vrij. Die dag zijn we lekker gaan shoppen in een outlet mall hier in de buurt en hebben we 's middags gelunched bij The Cheesecake Factory. Als je denkt dat Nederlandse restaurants een uitgebreid menu hebben, hier is het nog veel uitgebreider. Het menu was serieus een boek van 20 pagina's en aangezien ik altijd alles even lekker vindt was het moeilijk kiezen. Uiteindelijk werd het een carrotcake cheesecake als lunch, de rest van de dag hoefde ik gelijk niks meer te eten haha.

De dinsdag na Labor day maakte ik meteen weer iets bijzonders mee. Na de announcements van die dag stond iedereen ineens op, richtte zich naar de Amerikaanse vlag (die in elk klaslokaal hangt), legde de hand op de borst en iedereen begon de pledge op te zeggen. Ik wist me niet zo goed een houding te geven, want de eerste keer is het best raar. Nu doe ik elke dag maar gewoon het zelfde als de rest van de klas, maar dan zonder de pledge op te zeggen, want die ken ik nog niet.

Op vrijdag was de eerste football game van het seizoen! Ze speelden tegen Columbia, een plaatje hier tien minuten vandaa, dus ondanks dat het een away game was ging iedereen hierheen, Columbia is de grote rivaal. Helaas begon het na tien minten heel erg te stormen dus werd de game gecancelled. De storm was zelfs zo heftig dat er een tornado alarm afgegeven werd en eigenlijk mocht je de weg niet op, maar natuurlijk waren wij zo slim om het lekker wel te doen.. Op zaterdag werd de game hervat, maar doordat ik een tennistoernooi had kon ik hier helaas niet heen, gelukkig heeft onze school wel gewonnen!

Vorige week donderdag was het 9/11 en hier werd aardig goed bij stil gestaan op school. Het eerste uur werd er door de intercom een praatje gehouden door de pricipal en hadden we een minuut stilte, we kregen een strikje wat we op onze borst moesten dragen en bijna elke docent heeft er de hele les overgepraat.

Op vrijdag was er weer een football game, dit keer home! De dag van de football games gaan de meeste leerlingen naar school in een bulldog shirt (mascotte van de school) en hebben alle football players hun jersey's aan. Amerikanen zijn over het algemeen heel trots op hun land/school/team/sport heb ik wel gemerkt. Om aan te moedigen dat iedereen gekleed gaat in de schoolshirts krijg je een coupon voor gratis ijs bij mc Donalds als je je shirt draagt. Niet zo heel gek dus dat de meeste Amerikanen overgewicht hebben want voor het minste krijg je al een coupon om ergens gratis fastfood te gaan halen. Anyway, 's avonds gingen we naar de football game en ondanks dat ik helemaal niks van football begrijp en ik bijna bevroor omdat het zo koud was, was het een super leuke avond!

Op zaterdag zijn we naar de Arch in St. Louis geweest, echt heel erg leuk. Gelukkig was het een hele heldere dag zodat toen we op de top waren, we heel erg ver konden kijken. Dan zie je pas echt hoe plat Illinois eigenlijk is haha. 's Avonds ben ik bij een vriendin blijven slapen, of nouja slapen. Na eerst de heel veel films gekeken te hebben zijn we zowat de hele nacht wakker gehouden door haar nieuwe puppy die de hele nacht gepiept heeft. Ik heb wel eens lekkerder geslapen haha

Op zondagen doen we meestal niet zo veel, want dan is er de hele dag football op tv. Mark is een groooooot fan van football kijken en zit ook in een pool met wedstrijden voorspellen waarmee hij geld van winnen, dus hij blijft het liefst thuis om te kijken of zijn voorspellingen kloppen.

Het weer is hier trouwens heel apart; het kan de ene dag zo'n dertig graden zijn en de volgende dag is het ineens rond de vijftien graden waardoor het dan lijkt alsof het ijskoud is door het grote tempratuur verschil. Maarja ik mag niet klagen want volgens mij is het in Nederland een stuk kouder met veel meer regen.

Liefs Lana

Reacties

Reacties

Nienke

Vet leuk om te lezen, Laanie! Fijn dat je het zo leuk hebt. Stiekem is het in Nederland een warme dag vandaag en eigenlijk is deze week zo slecht nog niet tot nu toe :)
mja, veel liefs xoxo

ilona

Super leuk om weer over je te lezen. Wat een drukke dagen heb je zeg. Gaat de tijd wel lekker snel. Haha. Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt. Liefs van ons

Puck

Je maakt zoveel leuke dingen mee, kapot jaloers haha!
Blijven genieten! :)
Dikke kus!

Miranda

Weer een leuk verhaal lana. Het is erg leuk om te lezen. Bijzonder om sommige gebeurtenissen mee te maken. Het zijn drukken dagen maar geniet er lekker van. ????????????????

Carla

Heerlijk om te lezen hoe jij je langzaam maar zeker steeds meer thuis voelt in the American way of life... Wat zal alles hier straks klein voor je zijn!

Saskia

Wat schrijf je gemakkelijk en gezellig ! Deze week heb ik de film Boyhood gezien, oa over scholieren in de USA. Ik moest gelijk aan je denken . Geniet volop en wij van je verhalen .
Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active